Pelgrim
Pelgrim is onderdeel van Atag Benelux in Duiven en is al 100 jaar een vertrouwd Atag-merk. Ze bieden een breed aanbod aan keukenapparatuur, van magnetrons en ovens tot vaatwasmachines, kookplaten, fornuizen en koffiemachines. Met de gebruiksvriendelijke, functionele én mooie apparaten van Pelgrim voelt iedereen zich thuis in iedere keuken. Het ‘thuisgevoel’ staat dan ook centraal in alle communicatie.
Mooi Samen Lijn
Voor de introductie van een aangepaste én nieuwe lijn keukenapparatuur, vroeg Pelgrim aan Conceptinc om een campagne te ontwikkelen.
We gaven een nieuwe invulling aan de Mooi Samen Lijn van Pelgrim, door een overkoepelend concept, waarmee ze de series matzwart, RVS én de nieuwe kleur antraciet stevig in de markt kunnen zetten. De gefotografeerde en geanimeerde keyvisuals, laten zien dat de keukenapparatuur ‘Perfect te combineren’ is, door de drie kleurseries door te trekken naar de keukenkleur én de kleding en uitstraling van de modellen. Met oog voor detail, zonder concessies en met ijzersterk design. Stuk voor stuk niet alleen unieke series, maar door de manier van presenteren ware blikvangers in keukenland.
Conceptinc tekent voor de strategie, concept, vormgeving, modellencasting, fotografie, contentontwikkeling en uitwerking van verschillende online, offline en POS-uitingen. Met recht een 360 graden campagne waar we samen met Pelgrim supertrots op zijn.
Campagne 3-in-1-oven
Voor de lancering van een uniek nieuw product, ontwikkelde Conceptinc een introductiecampagne. Het betreft de 3 in 1 oven (magnetron, oven en stoomoven in één). De campagne richtte zich zowel op de dealer, als op de eindconsument met contentkits en POS-materialen.
Maandelijkse content
Pelgrim biedt haar dealers elke maand een handige contentkit waarmee ze aan de slag kunnen op hun website en op de socials. De contentkits bevatten in lijn met de contentstrategie van Pelgrim blogs, nieuwsberichten, verhalen, Facebook en insta berichten en interviews. De content is zowel tekstueel als (audio)visueel en interactief. We werken met influencers en experts om verschillende thema’s te laden. De producten van Pelgrim worden in elke contentkit subtiel belicht met als doel merkbekendheid en merkvoorkeur te creëren en natuurlijk de vraag naar Pelgrim apparaten te stimuleren.
www.pelgrim.nl/inspiratie-blog
Wij vinden het een uitdaging om beleving te creëren rond het merk Pelgrim door het produceren van aansprekende, interactieve en shareable content. We houden ervan om in campagnes technische specificaties en voordelen van de apparaten te vertalen in aansprekende communicatie, waarin de klant direct de voordelen kan herkennen en voelen!
Judith Kramer | Communicatie /Trade Specialist Pelgrim
“Ik heb al vele campagnes mogen maken met Conceptinc. Zij weten onze communicatievraagstukken altijd perfect te vertalen naar een marketingconcept die aansluit bij de behoeften van de doelgroep. Daarnaast zijn de concepten altijd volledig 360 graden uitgedacht, niets wordt vergeten. Mirella en Marjolein duiken volledig de markt in totdat ze alle ins en outs kennen, dat combineren ze met hun brede kennis en ervaring op marketinggebied. De samenwerking verloopt altijd heel organisch. Ze staan als bureau naast je, als het ware collega’s, om advies te geven op de momenten dat het nodig is, net dat stapje verder te denken en kijken ook vooruit naar de kansen die nog voor ons liggen. Het is geen ‘wij en zij’ maar ‘onze’ campagne en dat maakt onze campagnes en samenwerking ook zo succesvol.”
Meer weten?
Wij vertellen je graag alles over onze werkzaamheden.
Mirella van de Bunte, marketingcommunicatieadviseur