Je doelen helder hebben en je doelgroep kennen. Dat is waar het wat ons betreft begint. En om je doelgroep te leren kennen, duik je in zijn belevingswereld, zijn behoeften en zijn gebruiken. Niet alleen om te segmenteren, maar ook om scherp te krijgen hoe je hem kunt bereiken en wat motivatie en stimulansen zijn om hem in beweging te krijgen.
Heb je jouw doelgroep nog niet goed in beeld, dan helpen we je daarbij, met de kennis die je al hebt, met data-analyse, eventueel gecombineerd met aanvullend onderzoek. We bekijken samen de learnings uit eerdere marketingcampagnes en doorgronden de klantreis om de behoefte scherp te krijgen en de touchpoints te bepalen.
Vervolgens kijken we naar jouw proposities. Komen die overeen met de behoefte van je doelgroep en is je aanbod onderscheidend genoeg van je concurrenten. Wat doet je organisatie allemaal om de beloftes waar te maken en dus bewijs te leveren? Welke goede verhalen heb je over je product of dienst, als bewijs dat het werkt? Heb je al haarscherpe proposities, dan praten we direct door over bewijs.
Met als input een goede briefing, inzichten en een grote dosis enthousiasme, gaan we aan de slag met conceptontwikkeling en -uitwerking. Maar het kan natuurlijk ook zijn dat we adviseren om eerst andere stappen te zetten die je business versterken. Eén stap achteruit helpt soms om er weer twee vooruit te zetten.