De route die leidt naar Conceptinc
Je zou denken dat het een hele verandering is. Een nieuw bedrijf, nieuwe plek en toch voelt het al vertrouwd en past het als een comfortabel zittende jas. Maandag 1 maart 2021 ben ik gestart als Marketing Communicatie adviseur bij Conceptinc. Voor mij een logische stap op mijn carrièrepad langs cilinders, kastanjes, beeldbewerkers, magazines, hashtags en prachtige gevels. Ik neem jullie graag mee op de route die geleid heeft naar Apeldoorn.
De zachte g…
Ik ben geboren en getogen in Udenhout een klein dorpje naast Tilburg, dus ik heb echt Brabantse roots. Tijdens een van de gezellige Brabantse avonden in mijn jeugd, heb ik mijn man leren kennen en we zijn dit jaar al 19 jaar bij elkaar. Samen hebben we twee mooie jongens van 3 en 6 jaar.
Brabant zit in mijn DNA, van het carnaval tot volop genieten van het leven en je zult ongetwijfeld nog mijn (enigszins) zachte-g horen tijdens een van onze telefoongesprekken of ontmoetingen.
Een grafische basis
Op mijn 15de liep ik de grafische school binnen en toen wist ik het meteen. Dit is mijn wereld en hier wil ik wat mee gaan doen. Grafisch Intermediair werd de opleiding, want die is zo breed mogelijk en daar kon ik mijn creativiteit en brede interesse in kwijt. Aan het einde van de opleiding kwam de vraag of ik stage wilde lopen bij Roto Smeets in Deventer. Mijn eerste reactie was: ‘Deventer? Waar ligt dat eigenlijk?’ Maar na een leuk gesprek met hoofd orderbegeleiding nam ik de stap en verhuisde naar deze oude Hanzestand. Ik sloot mij daar al snel aan bij de vrijwilligersclub Rotaract Deventer om zo wat bij te dragen aan de maatschappij en om nieuwe mensen te leren kennen. Samen met leuke energieke jongeren, organiseerden we activiteiten om geld in te zamelen voor (lokale) goede doelen. Een van mijn persoonlijke favorieten is onze deelname aan het Dickens Festijn in Deventer waar ik vol trots chetsnuts pof en hotwine schenk als een victoriaanse dame. Deventer is nu echt onze stad!
“Zo komt een Brabants meisje op het Dickens Festijn terecht.”
Van drukwerk naar crossmedia
Na een half jaar stage kreeg ik een baan aangeboden en mocht ik onderdeel zijn van het team orderbegeleiding. Na Roto Smeets behandelde ik de meest uiteenlopende orders bij Thieme Deventer, een kleinere drukkerij maar onderdeel van een landelijke groep met een diversiteit aan klanten. Een van de klanten was Lukkien waarmee ik uiteindelijk een overstap heb gemaakt naar de creatieve kant van de tafel. Als projectmanager Photography & Graphic Design was ik daar de hele dag bezig met het aansturen van fotografie, beeldbewerking en opmaak, maar ook cross mediale producties behoorde tot mijn verantwoordelijkheid.
De brug naar online en events
Als mede initiatiefnemer van een magazine over de toekomst van Marketing en Communicatie wist ik in de jaren daarna de koppeling tussen online en fysieke magazines heel mooi samen te brengen. Hiermee was het eerste gepersonaliseerde magazine gekoppeld aan LinkedIn geboren. Mijn liefde voor digitale media is hierdoor enorm gegroeid en ik ben er van overtuigd dat online en offline media onlosmakelijk verbonden zijn. De laatste jaren werkte ik voor Partnion en RAI Amsterdam. Als onderdeel van een nieuw op te zetten projectmanagement team Crossmedia binnen de RAI en onderdeel van het accountteam van Partnion was ik de spin in het web en verantwoordelijk voor nieuwe concepten, inspiratie van de beursteams nationaal en internationaal, volledige uitwerking, vormgeving, productie en montage van alle branding en directional. In maart 2020 brak corona aan en de rest is geschiedenis…
“Het creatieve brein begon toch weer te kriebelen”
Mooie dingen en perfecte match
De coronatijd bracht ook mooie dingen, het werd een tijd waarin ik extra genoten heb met mijn gezin door veel samen te zijn en regelmatig de natuur in te gaan. Van hutten bouwen in het bos tot zandkastelen in de branding. Even je hoofd leegmaken en wegdromen met kleine dingen waar wij en de kinderen blij van worden. Maar thuis op de bank begon mijn creatieve brein toch weer te kriebelen en bedacht ik dat een rol binnen een bureau mij zou passen, maar niet een te grote club.
Ik zag de vacature bij Conceptinc en voelde me direct aangesproken. De volgende dag stuurde ik een bericht naar Mirella en vanaf het eerste begin was er een klik. Na twee weken kan ik al wel zeggen dat we over veel dingen hetzelfde denken en we elkaar op andere punten op een natuurlijke manier aanvullen. Meedenken over de marketing en communicatie strategie, creatieve concepten, relaties bouwen, productie leiden en ontzorgen daar waar het nodig is, daar heb ik ontzettend veel zin voor het mooie klantportfolio.
Ik leid jou ook heel graag naar Conceptinc om te weten of wij je kunnen helpen op jouw route. Ik hoor graag jouw verhalen en uitdagingen, wees welkom!
Laat een reactie achter