Non-verbale communicatie online

Je lichaamstaal vertelt meer dan woorden, ook online!

Nu we noodgedwongen thuis aan het werk zijn dezer dagen, zijn diverse online tools een vast onderdeel geworden van ons werkende leven om te vergaderen en contact te houden met klanten en collega’s. In deze nieuwe modus spelen Skype, Zoom, Google Hangout of Microsoft Teams een grote rol. Maar natuurlijk worden veel zaken ook nog…

Communicatiekalender 2020

Download de gratis communicatiekalender 2020

Met deze communicatiekalender plan je alle activiteiten en communicatiemomenten handig in voor 2020. De kalender is opgesteld voor het hele jaar en is in te zetten binnen projecten als: communicatiekalender marketingkalender activiteitenlijst mediaplanning backplanning Erg handig voor verschillende toepassingen! Download de kalender nu en ga overzichtelijk 2020 door.

Hoe bereik je de millennial?

Een grote groep millennials staat klaar om te starten op de arbeidsmarkt en veel bedrijven willen deze doelgroep graag aantrekken als werknemer of aanspreken met hun producten of diensten. Millennials verschillen echter in veel opzichten van de voorgaande generaties. Ze reageren (haast) niet op standaard reclamecampagnes en staan kritisch tegenover content die authenticiteit mist. Maar…

Marketing trends 2019 en 2020

Marketing trends, Welke staan in je plan voor 2020?

Als je op Google marketing trends ingeeft, dan ben je wel een middagje zoet, maar je kunt je er ook met gemak de hele dag in verliezen of er een hele studie van maken. Want er wordt ontzettend veel geschreven over marketing trends, online trends en communicatie trends. Welke trends moet je benoemen of beoordelen…

Hoe vind je een nieuw communicatiebureau

Communicatiebureau nodig? Hoe start je een zoektocht…

De zoektocht naar een geschikt communicatiebureau kan lastig zijn. De keuze is enorm, je ziet als opdrachtgever door de bomen het bos niet meer. Waar moet je nu op letten: kies je een full service of netwerkbureau, wil je dat het bureau prijzen heeft gewonnen en maakt de regio je nog iets uit? Ga je…

Begrijpelijk schrijven

Het smurfsyndroom en begrijpelijk schrijven

Laatst las ik (Marjolein) een interessante blog over een moderne (taal)aandoening: het smurfsyndroom. Klinkt bekend? Voor wie het niet kent, een korte uitleg. Het smurfsyndroom houdt in dat we vaak werkwoorden gebruiken die nietszeggend zijn en te vervangen zijn door heel veel andere werkwoorden. Een voorbeeld is ‘realiseren’. Dit betekent: een weg realiseren (aanleggen), een…

Het fysieke beleven en de waarde van toen

Het fysieke beleven en de waarde van toen

De waarde van aandacht is nog nooit zo hoog geweest als nu en het lijkt erop dat die waarde in de toekomst alleen maar zal stijgen. Aandacht is misschien wel een van de meest waardevolle bezittingen in deze tijd. Aldus een recent artikel in Adformatie.   Terug naar toen In dezelfde uitgave stond een stuk…

Tink©eren toegepast bij Conceptinc

Tinkeren

Concept INC of Concep Tinc? Een veel gehoorde vraag die ik de laatste tijd kreeg, is wat de juiste uitspraak is van Conceptinc. Het antwoord ligt stiekem al opgesloten in de vormgeving van het logo. Met de nadruk op TINC dus. Als je het uitspreekt lijkt het in de eerste plaats op concepting, wat de kern is van onze…

Blog Its your brain - conceptinc

It’s your brain

Het afgelopen jaar heb ik (Marjolein) drie prachtige reizen mogen maken door Vietnam, Amerika en Canada. Mijn reis begon in Azië en vervolgde zich afgelopen zomer in Amerika. Beide landen zijn prachtig en zeker de moeite meer dan waard om te bezoeken. Tijdens mijn reizen kwam ik in aanraking met diverse boekingssites waaronder booking.com. Oftewel…

Hospitalityregels voor het bedrijfsleven

Wat meer hospitality in het bedrijfsleven graag!

Hospitalityregels voor het bedrijfsleven. Noem het basisregels, hygiënefactoren of klantbeleving, maar aandacht voor de klant begint bij de kleine dingen die het doen. Niet bij het centraal stellen van je klant in een missie of visie document, maar met beleving en hospitality maak je wat mij betreft het eerste – en soms overtuigende – verschil.…