Hoe zit het ook alweer met rechten op beeld, tekst en ontwerp?

Als marketing- en communicatiebureau zijn we elke dag bezig met tekst, beeld, design en ontwerp. Er wordt dus continu ontwikkeld, gecreëerd en gemaakt. Van een plan, idee of concept – al dan niet in samenwerking met art directors en  tekstschrijvers – tot volledige uitwerking van een of meerdere online, offline of audiovisuele middelen voor onze…

communicatiekalender Conceptinc

Communicatiekalender 2022, gratis download

Met een communicatiekalender plan je alle activiteiten en communicatiemomenten voor 2022 handig in. De kalender is opgesteld voor het hele jaar en is in te zetten binnen projecten als: communicatiekalender marketingkalender activiteitenlijst mediaplanning backplanning Erg handig voor verschillende toepassingen! Download de communicatiekalender template nu en ga overzichtelijk 2022 door. Bij Conceptinc gebruiken we de kalender…

Topsport als inspiratie

Het einde van de zomer nadert en daarmee, wat mij betreft, ook het einde van een mooie sportzomer. Begonnen met het EK voetbal, dat eindigde in een deceptie, gevolgd door de Tour de France met hoogte- en dieptepunten en een geweldige Olympische Spelen, waar TeamNL 36 medailles wist binnen de slepen. Ik schrijf deze blog…

Podcast wat is dat eigenlijk

Podcast: wat is het en waarom zou ik eraan beginnen?

Er zijn steeds meer bedrijven die een eigen podcast(serie) maken. Waarom zou het interessant voor jouw bedrijf kunnen zijn? Ik wilde me hier graag wat verder in verdiepen om er achter te komen waar de podcast eigenlijk vandaag komt en wat de voordelen zijn van een podcast als onderdeel van je communicatiemix. Is podcasts luisteren…

De route die leidt naar Conceptinc

Je zou denken dat het een hele verandering is. Een nieuw bedrijf, nieuwe plek en toch voelt het al  vertrouwd en past het als een comfortabel zittende jas. Maandag 1 maart 2021 ben ik gestart als Marketing Communicatie adviseur bij Conceptinc. Voor mij een logische stap op mijn carrièrepad langs cilinders, kastanjes, beeldbewerkers, magazines, hashtags…

Marketingtrends 2021

Marktingtrends 2021: even terug en dan.. weer vooruit

Ieder jaar waag ik me aan een blog over marketingtrends. Over de rode draad aan belangrijke thema’s en onderwerpen in het marketing- en communicatielandschap. Puttend uit talloze lijstjes, opsommingen van trendwatchers en (zelfbenoemde) goeroes in de verschillende disciplines. Waar voorspellingen duiden op kortdurende onderwerpen, zijn trends per definitie lang(er) lopend. Dit jaar vroeg ik me…

Een nieuwe weg

Een nieuwe weg in een nieuw jaar

2020 was voor iedereen een jaar dat anders liep dan verwacht. Voor mij zou het helemaal een spannend jaar worden gezien mijn zwangerschap. En toen was daar Corona en werd voor ons allen in maart het leven anders. We gingen thuiswerken, ontdekten de wereld van Teams en Zoom en bleven op 1,5 meter afstand van…

marketingcommunicatieadviseur gezocht

Marketingcommunicatieadviseur gezocht (medior)

Conceptinc ondersteunt bedrijven en organisaties bij het waarmaken van hun doelen met een heldere marketingstructuur, sterke proposities, creatieve concepten, activerende campagnes, uitwerking van middelen en pakkende content. We werken op het snijvlak van creatie, techniek en inhoud en dat is ook precies de kennis en ervaring die we zoeken bij onze nieuwe collega. Je werkt…

Bewust kiezen

Bewust kiezen proberen we zeker!

Sinds Marjolein als jonge moeder weer terug is op de werkvloer en de corona-trein in volle vaart over ons heen dendert, hebben we het bij Conceptinc steeds vaker over in welke wereld onze kinderen opgroeien. En niet zelden hoe ons werk daar in welke mate aan bijdraagt. In onze vrije tijden voeden we ons met…

Minder moeten. Meer van jezelf zijn.

Bijna anderhalf jaar geleden reed ik (Mirella) de Vulikerweg in Diepenveen op, voor een afspraak met Gerjan Ananias, zakenrelatie en goede vriend, die mij uitnodigde op een heel bijzondere locatie. Via de lange oprijlaan, omrand door prachtige hoge bomen, kwam ik uit bij een indrukwekkend oud klooster met omliggend landgoed. Vanaf het moment dat ik…

Een nieuwe realiteit

Acht maanden geleden was ik met mijn vriend op zoek naar een nieuw huis en diende zich een compleet nieuwe toekomst voor ons aan… voortaan zouden we met z’n viertjes zijn. Hij, zijn dochter, ik en het kleintje in mijn buik. Mijn zwangerschap gaat tot nu toe voorspoedig en ik ben heel dankbaar dat het…

Non-verbale communicatie online

Je lichaamstaal vertelt meer dan woorden, ook online!

Nu we noodgedwongen thuis aan het werk zijn dezer dagen, zijn diverse online tools een vast onderdeel geworden van ons werkende leven om te vergaderen en contact te houden met klanten en collega’s. In deze nieuwe modus spelen Skype, Zoom, Google Hangout of Microsoft Teams een grote rol. Maar natuurlijk worden veel zaken ook nog…

Communicatiekalender 2021

Communicatiekalender 2021, gratis download

Met een communicatiekalender plan je alle activiteiten en communicatiemomenten voor 2021 handig in. De kalender is opgesteld voor het hele jaar en is in te zetten binnen projecten als: communicatiekalender marketingkalender activiteitenlijst mediaplanning backplanning Erg handig voor verschillende toepassingen! Download de communicatiekalender template nu en ga overzichtelijk 2021 door. Bij Conceptinc gebruiken we de kalender…

Hoe bereik je de millennial?

Een grote groep millennials staat klaar om te starten op de arbeidsmarkt en veel bedrijven willen deze doelgroep graag aantrekken als werknemer of aanspreken met hun producten of diensten. Millennials verschillen echter in veel opzichten van de voorgaande generaties. Ze reageren (haast) niet op standaard reclamecampagnes en staan kritisch tegenover content die authenticiteit mist. Maar…

Marketing trends 2019 en 2020

Marketing trends, Welke staan in je plan voor 2020?

Als je op Google marketing trends ingeeft, dan ben je wel een middagje zoet, maar je kunt je er ook met gemak de hele dag in verliezen of er een hele studie van maken. Want er wordt ontzettend veel geschreven over marketing trends, online trends en communicatie trends. Welke trends moet je benoemen of beoordelen…

Begrijpelijk schrijven

Het smurfsyndroom en begrijpelijk schrijven

Laatst las ik (Marjolein) een interessante blog over een moderne (taal)aandoening: het smurfsyndroom. Klinkt bekend? Voor wie het niet kent, een korte uitleg. Het smurfsyndroom houdt in dat we vaak werkwoorden gebruiken die nietszeggend zijn en te vervangen zijn door heel veel andere werkwoorden. Een voorbeeld is ‘realiseren’. Dit betekent: een weg realiseren (aanleggen), een…

Het fysieke beleven en de waarde van toen

Het fysieke beleven en de waarde van toen

De waarde van aandacht is nog nooit zo hoog geweest als nu en het lijkt erop dat die waarde in de toekomst alleen maar zal stijgen. Aandacht is misschien wel een van de meest waardevolle bezittingen in deze tijd. Aldus een recent artikel in Adformatie.   Terug naar toen In dezelfde uitgave stond een stuk…

Tink©eren toegepast bij Conceptinc

Tinkeren

Concept INC of Concep Tinc? Een veel gehoorde vraag die ik de laatste tijd kreeg, is wat de juiste uitspraak is van Conceptinc. Het antwoord ligt stiekem al opgesloten in de vormgeving van het logo. Met de nadruk op TINC dus. Als je het uitspreekt lijkt het in de eerste plaats op concepting, wat de kern is van onze…

Blog Its your brain - conceptinc

It’s your brain

Het afgelopen jaar heb ik (Marjolein) drie prachtige reizen mogen maken door Vietnam, Amerika en Canada. Mijn reis begon in Azië en vervolgde zich afgelopen zomer in Amerika. Beide landen zijn prachtig en zeker de moeite meer dan waard om te bezoeken. Tijdens mijn reizen kwam ik in aanraking met diverse boekingssites waaronder booking.com. Oftewel…

Hospitalityregels voor het bedrijfsleven

Wat meer hospitality in het bedrijfsleven graag!

Hospitalityregels voor het bedrijfsleven. Noem het basisregels, hygiënefactoren of klantbeleving, maar aandacht voor de klant begint bij de kleine dingen die het doen. Niet bij het centraal stellen van je klant in een missie of visie document, maar met beleving en hospitality maak je wat mij betreft het eerste – en soms overtuigende – verschil.…